איך להתמודד עם סתימה באמבטיה?

אחד הרגעים המרגיעים ביותר הוא הרגע בו אנחנו נכנסים להתקלח ושוטפים מעלינו את כל מה שעבר עלינו עד כה ויוצאים רעננים וחדשים.

אך כשאנחנו מגלים במהלך המקלחת כי המים אינם זורמים כמו שצריך, ומתחילה להיווצר סביבנו שלולית, החוויה הופכת לבעיה המצריכה טיפול מהיר.

כיצד אם כן ניתן להתמודד עם סתימות באמבטיה?

איך נוצרת סתימה באמבטיה?

בקיץ או בחורף, כולנו אוהבים להתקלח בתחילתו, או בסופו של כל יום, מקלחת מרעננת, המוציאה אותנו חדשים ורעננים.

כדי לשמור על חוויה זו באופן שוטף, עלינו לדאוג לכך שהמים יזרמו כמו שצריך אל פתח הניקוז.

אם אתם רואים כי זרימת המים אל פתח הניקוז הינה איטית ומתחילה להיווצר מעין בריכה קטנה, סביר להניח כי קיימת אצלכם סתימה במקלחת, המצריכה פתרון יעיל ומהיר.

סתימת האמבטיה ופתח הניקוז נוצרת למעשה לרוב מהצטברות של שערות, חול, לכלוכים שונים ושאריות סבון, המצטברים יחדיו לכדי גוש, המפריע למעבר התקין של המים בצנרת.

לעיתים, סתימה יכולה להיווצר גם לאחר תהליך שיפוץ אמבטיה, כשבמהלך הכנת תשתית האינסטלציה אחד הצינורות נחתך בצורה קצת בולטת, הגורמת ללכלוך להצטבר ולהיאסף סביבו.

פתיחת סתימה באמבטיה

כאמור, סתימת אמבטיה נוצרת לרוב כתוצאה מהצטברות של לכלוך, לכן, מומלץ ביותר לנקות מידי פעם את פתח הניקוז, כך שלא תהיה הזדמנות ללכלוך להצטבר.

במידה והלכלוך כבר הצטבר, ניתן לנסות ולהשתמש בפומפה, או בקפיץ ידני.

הלחץ שנוצר מהפמפום הנשנה וחוזר, או דחיפת הקפיץ בעל צורת הספירלה אל פתח הניקוז, גורמים לגוש הלכלוך לרדת בעוצמה במורד פתח הניקוז ובכך פועלים לשחרור הסתימה.

שיטה נוספת לפתיחת הסתימה היא באמצעות חומר מתאים לפתיחת סתימות.

לרוב, מדובר בחומר המכיל חומצה חזקה, כאשר באמצעות הוראות ההפעלה המתאימות והתגובה הכימית הנוצרת, שפיכת החומר על פתח הניקוז ממיסה למעשה את גוש הלכלוך, ומאפשרת את פתיחת הסתימה.

חשוב לציין כי מדובר בחומר מסוכן ושימוש בחומר זה מחייב זהירות יתירה והקפדה על הוראות השימוש, בכדי להימנע מפגיעות מיותרות.

ביובית לפתיחת סתימות

הפתרונות שציינו עד כה הם פתרונות ביתיים המתאימות לרוב לסתימות סטנדרטיות פשוטות.

אך כשמדובר בסתימות עקשניות, הנוצרות בדרך כלל מהצטברות מגבונים, שורשים או חלקי בטון, ככל הנראה תצטרכו להיעזר בשירותי ביובית.

ביובית לפתיחת סתימות היא למעשה משאית בעלת מערכת שאיבה, אשר באמצעות ואקום עוצמתי או שחרור מים בלחץ גבוה, פועלת ביעילות מקסימלית לשחרור סתימות רציניות במיוחד.

בחירת אינסטלטור מקצועי

אמנם הזכרנו כמה פתרונות לפתיחת הסתימה באמבטיה באופן עצמאי, אך כדאי לקחת בחשבון כי טיפול לא מקצועי עלול לא רק שלא לפתור את בעיית הסתימה, אלא גם לפגוע יותר במערכת הניקוז ובכך להביא להוצאות מיותרות.

לכן, כשעולה לכם החשש כי קיימת לכם סתימה באמבטיה, ייתכן ומדובר במקרה בו יש צורך לבצע חידוש של האמבטיה או תיקון מקצועי אחר.

חשוב ומומלץ להתייעץ עם אינסטלטור מומחה, כמו בתותי אמבטיות, שיכוון אתכם אל הפתרון האולטימטיבי הראוי והמתאים ביותר לבעיה הספציפית שלכם.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 95 ביקורות
×
js_loader